Publicitate

• comentarii

0
  • vizualizari

112

O fosila cu varsta de 36 de milioane de ani, apartinand unei pasari acvatice inrudite cu pinguinii actuali, cuprinde si amprente ale penelor, care ofera informatii despre infatisarea acestor pasari stravechi.

Fosila, descoperita in Peru, apartine unei specii (botezata Inkayacu paracasensis) de talie mare, ai carei reprezentanti atingeau, probabil, cca. 1,5 metri inaltime si cantareau de doua ori mai mult decat pinguinul imperial, cea mai mare specie actuala (care ajunge la o greutate medie de 30 kg).

Dar marea surpriza au constituit-o amprentele lasate de penajul pasarii, amprente pe baza carora paleontologii au putut studia nu numai forma penelor, ci si culoarea acestora.

Examinand forma melanosomilor (celulele care contin pigment), oamenii de stinta sau ajuns la concluzia ca acesti pinguini stravechi aveau penajul de culoare cafeniu-roscata si cenusie - foarte diferit de cel al speciilor actuale de pinguini. Penajul speciilor de azi, alb-negru, ar fi evoluat mai tarziu ca un mijloc de camuflaj, pentru a evita pradatori ca focile, care nu existau inca pe vremea cand a trait specia Inkayacu paracasensis.

In schimb, forma penelor si asezarea lor sunt similare cu cele ale speciilor actuale, ceea ce indica faptul ca acesti stramosi ai pinguinilor erau deja adaptati pentru inot.

Forma ciocului, asemanatoare cu cea intalnita la pinguinii de azi, sugereaza ca "stramosii" se hraneau in mod similar acestora, prinzand peste.

Fosila nou descoperita va da cercetatorilor prilejul sa studieze modul in care s-a facut trecerea de la penajul adaptat zborului la cel adaptat deplasarii in apa, un mediu de aproximativ 800 de ori mai dens decat aerul.

Sursa: Descopera.ro

FII PRIMUL CARE COMENTEAZA

Filmulete cu animale VIDEO cu animale

Lucca- primul caine care a primit onoruri militare pentru munca ei in Afganistan

06 Apr 2016
Anunturi animale
toate anunturile cu animale

Poze cu animale POZE cu animale

Jocuri cu animale JOCURI cu animale

Bancuri cu animale BANCURI cu animale

Soarecele vroia sa treaca granita ilegal. Se duce la elefant:
- Elefante, vreau sa trec granita, nu mai suport regimul, ma bate securitatea, vreau o viata mai buna, nu mai vreau sa stau cu 14 grade-n casa si sa m-asculte RomTelecomu'... Tu esti mare, ascunde-ma si pe mine undeva sa trec si eu. Elefantul se gândeste un pic si-l baga în buzunarul de la piept. Ajung ei la granita. Acolo vin granicerii, îl iau pe elefant la control, vede cu detectorul de metale, totul e ok, îi purica valiza si aia e ok, îl ia sa-l pipaie pe corp, tac-tac-tac, ajung la buzunarul de la piept.
- Ce ai aici? La care elefantul, batându-se cu palma pe piept pe buzunar:
- Aici? Poza unui prieten!

toate bancurile cu animale

Avatare cu animale AVATARE cu animale

Cautari asociate "stramosii pingunilor erau “roscovani’"

imagini stramosii, stramosii animalelor, stramosii siamezei, stramosii rusia, cheama stramosii rusilor, numesc stramosii rusilor, numeste stramosii rusilor
Animale
Pentru iubitorii de animale

“Compasiunea fata de animale e intim legata cu bunatatea caracterului si se poate afirma cu siguranta ca acel ce este crud fata de animale nu poate fi un om bun.” Arthur Schopenhauer

cauta

Cauta in toate informatiile, articolele, filmele si pozele cu animale din Zoopedia.